2016. júl 20.

4 Tipp kezdő álláskeresőknek

írta: Ihász Gergely
4 Tipp kezdő álláskeresőknek

allaskereses.jpgKezdők útmutatása a sikeres álláskereséshez

Voltam már mind a két oldalon, volt, hogy én kerestem állás és volt, hogy én kerestem munkatársat. Elmondhatom, egyik oldalon se könnyű ülni. Mint toborzó, több száz önéletrajzot láttam és több 20 embert interjúztattam.

Az állás keresés ugyan úgy tanulható, mint minden más képesség. Sokszor csalódtam Önéletrajzokban, interjúkban. Bevallom, nem értem. A munkahelyünk, az ahol az életünk nagy részét eltöltjük, és sokan mégse veszik a fáradságot, hogy elsajátítsák azt a képességet, hogy sikeresen pályázzanak.

Ebben a cikkben néhány tippet adok, hogy sikeresebben pályáz állásra:

 

  1. Legyen profi Önéletrajzod

A tapasztalatom, hogy 10 pályázó közül 8 nem képes minőségi Önéletrajzot készíteni. Az interneten annyi példa van arra, hogy milyen a jó Önéletrajz és a legtöbben benyújtanak egy saláta levelet. Én saláta levélnek hívom, a csak összedobott Önéletrajzokat. Ne csak a tartalomra figyelj, ha készítesz egy Önéletrajzot, de a küllemére is.

  1. Legyen profi fényképed

Az én tapasztalatom, hogy a legtöbb pályázó a fényképére se figyel oda. Képesek bulis, rosszul kivehető képeket csatolni az Önéletrajzhoz. Sokan nem hiszik, de a fénykép szűrő tényező. Vedd a fáradságot és készíts profi képet

  1. Készülj fel a vállalatból ahova interjúra mész

Számomra alap, de újfent a legtöbben nem teszik meg. Ha végre behívtak egy interjúra, tudd kihez mész. Ma már számottevő információ van fent a neten a cégekről. Kutakodj mielőtt interjúra mész. Az interjúztató nagyra értékeli, ha ismered a céget.

  1. Kérdezz

Egy interjúztató nem hiszi el, hogy a pályázónak nincsenek kérdései. Az állás, a család után a legfontosabb. Párt is úgy választasz, hogy nem akarod megismerni? Akkor az állással miért így vagy? Tudnod kell, már az interjú alatt, hogy megfelelő hely lesz számodra az adott munkahely.

 

Szólj hozzá

Karrier CV Tipp Eredmény Önéletrajz Siker Fejvadász Eredményesség Kiegyensúlyozottság