2016. sze 04.

Miért változnak az érzéseim egy napon belül?

írta: Ihász Gergely
Miért változnak  az érzéseim egy napon belül?

Mi akadályoz a munkában.

A legtöbb produktivitással, időgazdálkodással foglalkozó tréning, könyv egy tényezőt nem említ. Kutatom a produktivitást, de eddig csak egy könyvbe, olvastam róla.

frisesseg.jpg 

Érezted már azt, hogy egy munkát erővel telve kezdted, de néhány óra után képtelen voltál folytatni? Mitől van az, hogy mikor bele kezdtél örömöd lelked benne, de később ez elmúlt.

 Ha a kondizást nézzük, ha elkezdesz egy izom csoportra edzeni 3-5 sorozat után képtelen vagy folytatni, de áttérve egy másik izom csoportra megy tovább az edzés?

 Mind a két jelenségre a frissesség, energia a magyarázat. Mi emberek egy napon belül véges energiával rendelkezünk. Olyan, mint a zöld energia, megújuló, de egy időszakon belül véges. A legjobban mellesleg az alvással regenerálható, ezért fontos az elég alvás!

A legeredményesebb emberek tudják ezt, és ismerik saját energia gazdálkodásukat.

 Ha eddig frusztrált voltál, mert sokszor nem voltál elég produktív, tudd, hogy ennek köze van a frissesség gazdálkodásodhoz. A frissesség/energiagazdálkodás nem olyan könnyen tanulható, mint a feladatok rangsorolása vagy feladat lista készítése. Elsődlegesen megfigyelést igényel.

 Az én technikám a következő volt, mikor tanultam az energia szintem kezelését:

 Egy héten keresztül folyamatosan csak arra figyeltem az adott napszakban, adott feladat végzése során, milyen érzés van bennem. Az érzelmi állapot az egyik legjobb mérője az energia szintnek. Feljegyeztem reggel, hogy ébredtem, este, hogy feküdtem, napközben folyamatosan hogy éreztem magam. Egy hét után elemeztem a feljegyzésemet, naplómat. A második héten a tapasztalatok alapján módosítottam a napi feladat végzésemet, alvásszokásomat. Körülbelül egy negyed év kellett, hogy megtanultam beosztani a frissességemet, melynek következtében eredményesebb és kiegyensúlyozottabb lettem.

 Javaslom, próbáld ki, amit én tettem és látni fogod a pozitív változást!

 

Szólj hozzá

Time Tanács Fejlődés Motiváció Célok Önismeret Magabiztosság Kiegyensúlyozottság