2016. sze 11.

5 lépés a saját tervező rendszer felépítéséhez

írta: Ihász Gergely
5 lépés a saját tervező rendszer felépítéséhez

Hiszek abba, hogy az eredményekhez rendelkeznünk kell egy megbízható tervező rendszerrel. Voltál már olyan, hogy elfelejtettél valami? Stresszel, hogy nem teljesülnek a céljaid? Hogyan tudod elérni, hogy meghatározó eredményeket elérj az életben?

tervezo_rendszer.jpg

Az én tervező rendszerem egy excel tábla, ami tartalmazza az összes célomat a határidőkkel. (A napi feladatok kezelésére online rendszereket használok, külön a feladatoknak és nagyobb projekteknek).

Az én tervező rendszerem főbb részei:

  • Életcélok
  • 20 éves célok
  • 5 éves célok
  • Éves célok
  • Negyed éves célok
  • Havi célok
  • Heti célok

A napi feladatokat online kezelem.

Mint látod a céljaim megvalósításai egymásra épülnek. Indulnak az életcélokból, ami a nagy egész és végződnek a heti célokkal, melyek visznek közelebb az eredményeimhez.

A célok soha sem, kőbe vésett dolgok. Az élet dinamikus és így a célok is azok. Folyamatosan értékelem a leírt célokat, alakítva az életem alakulásához.

Hogyan készíts magadnak tervező rendszert:

  1. Írd össze az életcéljaidat

Első lépés az életcéljaid összeírása. Ez adja meg a keretet, ez a nagy egész. A javaslatom, hogy több szakaszban írd össze. Egy papírra írd össze őket és két héten keresztül minden nap vedd elő. Ha két hét után is rajta vannak a listán, azok a célok fontosak neked.

 

  1. Bontsd le az életcéljaidat mérföldkövekre

Az életcélok a motivációs forrásod, de a teljesülésükhöz le kell bontanod őket mérföldkövekre, majd ezeket feladatokra. A mérföldkövek lesznek az 5 éves, egy éves, célok. A feladatok pedig a negyedéves, havi, hetes feladatok. Szánj elég időd a kidolgozásukra, ne kapkodj.

  1. Legyenek könnyen elérhetők a céljaid, feladataid

Ahogy írtam én egy excel táblát használok, a fülek a különböző idő intervallumok. Ha ügyes programozó vagy készíthetsz saját rendszert, de ha nem vagy az neked is jó lesz az excel.

  1. Folyamatosan ellenőrizd a teljesüléseket

A nagy egész, a kis lépésekből tevődik össze. Én minden fordulónapkor átnézem az adott célokat. Hetit, hetente, negyedévest, negyedévente, és így tovább. A tervező rendszerben rendelkezésemre áll egy napló rész is, ahová, hogy emlékezzek kommenteket fűzők az adott időszakról. Nagyon jó visszanézni hetek, hónapok múlva, hogy a múltban, miket csináltam, milyen problémákkal néztem szembe és miket oldottam meg.

  1. Ünnepeld meg a rész sikereket

Nagyon fontosnak tartom, hogy a rész célok teljesülését megünnepeljük. Akár előre is meghatározhatsz ajándékokat, hogy mivel fogod megjutalmazni magad, az adott mérföldkő elérésekor. Én soha se hagyom ki az ünneplést.

 

Sok sikert a saját rendszered felépítésében. Ha használod az eredmények se fognak elmaradni.

 

 

Szólj hozzá

Time Eredmény Motiváció Magabiztosság Eredményesség Kiegyensúlyozottság