2016. okt 23.

Szétszórt vagyok, de rend van körülöttem

írta: Ihász Gergely
Szétszórt vagyok, de rend van körülöttem

Extrovertált, szétszórt viselkedésre jellemző jellemem van. Olyan munkákat tudok sikeresen végezni, ahol emberekkel kell foglalkoznom. Nem véletlen, hogy a hivatásomat az értékesítésben találtam meg. Egyszerűen imádom az értékesítéssel járó bizsergést.

notepad-1312280_1920.jpg

A mai cikk arról szól, hogy miképpen teremtek rendet magam körül, hogy kimagaslóan eredményes legyek.

Fiatalkoromban nagyon szétszórt gyerek voltam. Mindent össze-vissza hagytam, az iskolás dolgaim rendezetlen voltak.

Mikor elkezdtem dolgozni, szembesülnöm kellett azzal, hogy a szétszórtságom csak problémákat okoz. Ha te is szellemi munkát végezel, akkor tudod, hogy sorra keletkeznek a dokumentumok, gyűlnek az emailek, sorakoznak a feladatok, melyeket nem tudsz egy nap elvégezni.

Pályám korai szakaszában, csak rendszer nélkül rendeztem a feladataim, emailjeim. Előbb-utóbb szembesültem azzal, hogy elfelejtettem egy határidőt, vissza kellett volna keresni egy emailt, ami 30 percembe került. A szervezetlenségem 0 volt. Akkor a szétszórt jellemem még jobban dominált.

Nem kellett sok idő, gyűltek a problémák! Ekkor rá kellett vennem magam, hogy változzak. Elolvastam több könyvet, megnéztem mások, hogy szervezik az életüket. Lassan kialakítottam a saját szervező rendszerem. És csodák-csodájára az életem, könnyebb lett a rend kialakításával. Igen, nem volt egyszerű rá venni magam, de az eredmény magáért beszél.

Ma már nem tudok, úgy dolgozni, hogy ne legyen szervezett a munkám, rendszert kövessen.

Az eredmény az lett, hogy hatékonyabb lett a munkám, könnyen megtalálom a keresendő anyagokat, nincs papírhalmaz az asztalomon, ami szenzációs érzés.

Ha te is jelenleg szétszórt vagy, szembesültél a vele járó problémákkal. Azt javaslom, vedd rá magad, hogy átszervezd az életed. Először időigényesnek tűnik, ami valóban az, de mikor elkészülsz, szenzációs érzés.

De ha nem tudod mit kell rendezned, itt egy kis segítség:

  1. Emaileket tárgyuk, feladója alapján
  2. Dokumentumokat témájuk, ügyfelek alapján
  3. Feladatokat listában rendezve, egy helye tárolva
  4. Találkozókat, naptárban rendezve

Ne várj, kezdj még ma, rendet tenni az életedben. Sok sikert hozzá!

 

 

 

Szólj hozzá

Time Fejlődés Rend Könyvek Célok Önismeret Eredményesség