2016. sze 21.

Mikor szakítsak meg egy kapcsolatot?

írta: Ihász Gergely
Mikor szakítsak meg egy kapcsolatot?

Te is tapasztaltad, hogy vannak olyan emberek, akikkel egyszerűen nem jössz ki? Bármit teszel negatívan állnak hozzád?

Voltam már olyan közegbe, ahol bármit tehettem, a munkatársaim nem fogadtak el. Érdekes, mert miután eljöttem onnan és másvalaki került a helyemre, aki sokkal rosszabb munkatárs volt nálam, megtudtam, hogy visszasírnak!

couple-1209790_1.jpg

Sokáig gondolkodtam, mit rontottam el ott. De egy idő után, megbékéltem. Akár mennyire kedvesek vagyunk vagy segítőkészek, mindig lesznek emberek, akik nem kedvelnek. Könnyebb elfogadni ezt, mint szélmalomharcot vívni.

Meddig próbáljak meg kedves lenni?

Ha érezzük, hogy valakivel hűvös a kapcsolatunk, és vele, minden nap együtt kell lennünk egy közegbe, a tapasztalatom, hogy meg kell próbálni jobb kapcsolatot kialakítani vele. Először kedvességgel, ha ez nem megy, javaslom a négyszemközti beszélgetést! Igen, legyünk bátrak félrehívni a kollégát és megmondani neki mit érzünk. Sokaknak ez komfortzóna kilépése, de sokszor eredményes. Egy munkahelyen nem kell barátoknak lenni, akivel tudunk sörözni munka után, de el kell érni, hogy a munka végett legalább ne hátráltassuk egymást.

Ismerd meg a személyiség típusát

Hiszek abban, hogy minden ember más, de vannak közös pontok egy-egy emberben. Ma már több személyiség típus elmélet kering a köztudatban. A két divatos ma az Enneagram és a DICS. Én a Discet követem. Ha fel tudjuk ismerni a másik emberdomináló személyiség típusát, könnyebben tudunk kapcsolatot építeni vele.

Mikor szakítsak meg egy kapcsolatot?

Vannak olyan pillanatok, mikor meg kell szakítani egy kapcsolatot. Ez egy újabb komfortzóna kilépés, de ekkor is bátornak kell lennünk. Mindig érezzük, mikor van vége vagy mikor romboló egy kapcsolat. Legyen szó párkapcsolatról vagy munkahelyi kapcsolatról, tudnunk kell, mikor kell kilépnünk belőle. Azt vallom, sokszor önzőnek kell lenni. Ha érezzük, lépjünk ki a kapcsolatból.

Hogyan építhetek kapcsolatot

Azt tanultam meg, hogy mindenki legjobban a saját hangját szereti. Ha kapcsolatokat akarunk építeni, meg kell tanulnunk kérdezni és figyelmesen hallgatni. Ha kapcsolatot építünk, kialakul egy bizalmi bankszámla. Erre könnyen tudunk betétet helyezni, figyelmességgel, szíveséggel és kedvességgel, de csökkenteni is tudjuk, negatív viselkedéssel.

 Kapcsolatok nélkül elveszettek vagyunk ebben a világban és boldogtalanok is. Tanácsom, hogy figyeljünk oda a kapcsolatainkra és ápoljuk megfelelően őket.

Ha tetszett a cikk és máskor is olvasnál, nézd meg a facebook oldalt!

 

Szólj hozzá

Félelem Tanács Tipp Férfi Kapcsolat Szakítás