2016. jún 19.

3 Tipp, hogy fenn tartsd motivációdat

írta: Ihász Gergely
3 Tipp, hogy fenn tartsd motivációdat

Hogyan őrizd meg eredményességedet

motivation-361782_1280.png
3 Tipp, hogy fenn tartsd motivációdat

 

Az élet olyan, mint a maraton futás. Edzést, kitartást igényel és a motiváció folyamatosan változik közben.

Te is érezted már, hogy semmihez sincs kedved?

Te is ostoroztad magad, hogy miért nem cselekszel?

Soha se érhetjük el, hogy a motivációnk állandóan magas legyen. Az élet hullámzik és így hullámzik a motivációnk is. De vannak tippek, amivel ezeket a hullámvölgyeket, rövidre szabhatjuk.

Ebben a cikkben három tippet adok, hogy fenn tartsad motivációdat, ami nekem folyamatosan segít.

 

  1. Tűzz ki mérföldköveket, és ha elérted, jutalmazd meg magad

A sportoló a versenyt soha se egészben nézi, részekre bontja. Így kell tenned a céljaiddal is. Ha nem határozol meg mérföldköveket, akkor monotonná és végtelenné válik a munkád. A kisebb mérföldkövek jobban beláthatóak és ösztönzőbbek. Én azt csinálom, hogy a céljaimat lebontom havi és heti feladatokra. Minden héten és hónapban ellenőrzőm őket, megnézem mi teljesült és mi nem. Ha elérek, egy mérföldkövet megállok és megjutalmazom magam. A jutalom nagyon fontos! Fontosabb, mint maga a cél. A kiegyensúlyozott élethez kell, hogy élvezzük is azt és ha kell vétkezzünk kisebb-nagyobb jutalmakkal.

Még ma láss neki tűz ki mérföldköveket és rendelj hozzájuk jutalmakat.

 

  1. Pihenj eleget

Egyértelműnek tűnik, de sokan nem tartják be. Rövid ideig mindent beleadnak, jönnek az eredmények, de hírtelen kifáradnak és visszaesnek. A maraton futó is beosztja az erejét. Nem teljes erővel futja le a teljes távot. Te se tedd ezt. Figyelj oda, hogy eleget aludj, pihenj. Az élet nem sprint, hanem maraton. Én javaslom a 7-8 óra alvást, így minden nap erővel töltve tudsz cselekedni. Azt se javaslom, hogy 22:00 után még fent legyél. Én megfigyeltem magamon, hogyha tíz után alszom el, fáradtabb vagyok reggel, mintha korábban fekszem. Inkább kelj korábban, és töltsd hasznosan a reggeli plusz időt.

  1. Keress Támogató közösséget

Talán a legfontosabb. Ha elindulsz egy úton, gyakran hátra maradnak a régi barátok. Keress olyan embereket, akik hozzád hasonlóan célokkal rendelkeznek. A közösség ereje felbecsülhetetlen. Tudsz találni olyan embereket, akik hozzád hasonlóak. Ott a Facebook, ott vannak a meetupok, ezeken a helyeken biztos találsz hasonló embereket. Nekem több olyan közösségem van, ahol segítjük egymást. Van, hogy én kapok sokat, van, hogy én adok sokat, de olyan szigetek ezek, ahol visszanyerem motivációm. Előfordult, hogy fáradtan mentem egy ilyen találkozóra, de mikor felálltam róla, duzzadtam az erőtől. Egy ilyen közösségben mindig van valaki, aki épp sikert ért el az életében és ezt a lendületet át tudja adni.

Ahogy az elején írtam a motiváció nem állandó, de ezzel a három tippel gyorsan vissza tudjuk szerezni.

Szólj hozzá

motiváció Fejlődés Eredmény Kiegyensúlyozottság