2016. sze 28.

Miért bukunk el egy kapcsolatban?

írta: Ihász Gergely
Miért bukunk el egy kapcsolatban?

Avagy egy kapcsolat jellemzői

A mostani cikkben egy olyan elméletet mutatok be, ami sokat segít nekem az útamon a céljaim megvalósítási felé. Aki ismer, tudja mennyire fontosak nekem az emberi kapcsolatok. Nagyon hiszek a kapcsolatok erejében és az ápolásában.

kapcsolatok.jpg

Igen, társasági ember vagyok, éhezem a társasági összejövetelekre.

Mindig is tudtam, hogy ápolni kell a kapcsolatokat, nem szabad parlagon hevertetni, de Maci barátom, aki mestere az emberi kapcsolatoknak, és sokat tanultam tőle, pár éve több éves kutatás után, mutatott nekem egy elméletet, ami felhívta a figyelmemet, hogy a sikeres emberek kapcsolatrendszere hasonlóan épül fel.

Ez a rendszer egy piramisra hasonlít, ahol minden egyes piramis szintnek megvan a maga szerepe az életünkben. Maci barátom hat szintet azonosított. Most a rendszerben nem akarok mélyen belemenni, mert ez az elmélet a barátomé.

Amit megosztok, hogy milyen jellemzők alapján csoportosítjuk tudatosan vagy tudat alatt a kapcsolatainkat.

Egy kapcsolatot a következő jellemzőkkel lehet leírni:

 

  • Kommunikációs témák

Miről beszélhetek vele, milyen témákat érinthetek, melyek a tabu témák. Életünkben szereplő emberekkel, más-és más témákról tudunk beszélgetni. Valakivel mélyebb, valakivel felszínesebb a kommunikáció.

 

  • Mit kérhetek a másiktól és mit kérhet tőlem

Kitől milyen szívességet kérhetek, és milyen szívességre vehet rá. Ez is egy olyan dolog, ami megosztja az ismerőseink csoportjait. Míg a Családtagoktól bármit kérhetek, addig az ismerősöktől nagyon keveset.

 

  • Mennyire vagyok hajlandó megváltozni a másik miatt

Ha kifogásol valamit a jellememben, viselkedésemben hajlandó vagyok-e változtatni magamon. Igen, gondolj bele, a szerelmed kedvéért hajlandó vagy változni, még ha nehéz is, de egy munkatársért, már nem.

 

  • Mekkora értéket képviselek az életében

Mennyire vagyok értékes a számára, mekkora veszteséget jelent az elvesztésem vagy nekem mennyire fáj az elvesztése.

 

  • Milyen a kölcsönös bizalom

Mennyire bízunk meg egymásban. A kapcsolatok mélyülése és bizalmi szintjének változása az idővel általában erősödik. Ez a mélység is más egy barát és munkatárs között.

 

  • Ha hibázom, mi történik

Ha hibázunk milyen büntetést kapunk. Míg a barát elnézi az esendőségünket, addig például az üzleti életben, sorozatos hibázások az ügyfél elvesztését jelenit.

 

Ha valakit érdekel az elmélet mélyebben, írjatok és összekötlek barátommal, Andrással.

 

Ha szeretnél az újabb cikkekről értesülni, csatlakozz a facebook oldalhoz.

Szólj hozzá

Fejlődés Tipp Kapcsolat Buktató